PolskiAngielski
Schowek 0
Twój schowek jest pusty
Koszyk 0
Twój koszyk jest pusty ...
Strona główna » MINI Classic informacje techniczne

MINI Classic informacje techniczne


1 . Momenty dokręcania śrub :
  • panewka główna wału - 85Nm
  • panewka korobowodowa - 50Nm
  • nakrętka głowicy - 68Nm
  • kolejność dokręcania śrub głowicy 6-2-3-7 w rzędzie gdzie są 4 śruby, oraz 9-5-1-4-8 w rzędzie gdzie jest 5 śrub
  • śruba koła zamachowego wału - 152 Nm
  • śruba koła pasowego - 102Nm
  • nakrętka wałka rozrządu - 88 Nm
  • nakrętka mocujące dźwigienki zaworowe  - 32Nm
  • śruby mocujące pompę oleju - 11 Nm
  • luz zaworowy 0,30mm  zawór ssący i wydechowy na zimnym silniku 


2. Wymiary :
  • {\displaystyle \mathrm {1\,in={2{,}54\,cm}} }
  • średnica tłoka std 1275cc - 70,625mm , dostępne nad wymiary 20/30/40/60          - 0,020 cala = 0,51mm
  • średnica tłoka std 998cc - 64,567mm , dostępne nad wymiary 20/3040/60             - 0,020 cala = 0,51mm



3. Generacje Mini - charakterystyczne zmiany :

Mini MK1 (1959-67)
  • Drzwi z zawiasami na zewnątrz,
  • Szyby w drzwiach przesuwane w poziomie
  • Tylne lampy wąskie pionowe
  • W opcji zawieszenie hydrauliczne HYDROLASTIC

Mini MK2 (1967-69)
  • Drzwi z zawiasami na zewnątrz,
  • Szyby w drzwiach przesuwane w poziomie
  • Większa tylna szyba która pozostała bez zmian do końca produkcji,
  • Tylne lampy prostokątne czerwono- pomarańczowe.
  • W opcji zawieszenie hydrauliczne HYDROLASTIC
Mini MK3 (1970-76)
  • Drzwi maja schowane zawiasy wewnątrz , pomiędzy słupek a skrzydło, w takiej wersji już do końca produkcji
  • Szyby w drzwiach opuszczane góra / dół
  • Zawieszenie tylko oparte na gruszkach tzw "suche"  ,które pozostało już do końca produkcji
  • od 1973 roku skrzynia biegów typu ROD CHANGE ,która pozostało już do końca produkcji

Mini MK4 (1976-84)
  • przedni wózek montowany na poduszkach , tylni nowe wielkości w przednim mocowaniu 
  • nowe przełączniki zespolone pod kierownicą
  • od 1777 roku tylne lampy z wbudowanym światłem wstecznym ( 3 kolorowe) 
Mini MK5 (1984-90)
  • hamulce tarczowe z przodu 8,4" w każdym modelu
  • zmiana rozmiaru kół z 10" na 12" 
  • zegary przeniesione przed kierowcę
Mini MK6 (1990-96) SPI
  • w 1991 roku zakończenie produkcji wersji silnikowych 998 cc
  • 1990-92 silniki 1275 cc na gaźniku HIF44
  • od 1992 silniki 1275cc na  mono wtrysku ,  oznaczone  SPI
MINI MK7(1996-99) MPI
  • poduszka powietrzna w kierownicy
  • chłodnica montowana przed silnikiem 
  • wygodniejsze nowe fotele 
  • silniki na wtrysku wielopunktowym , oznaczone jako MPI 
  • opcjonalnie montowane koła 13"

4. Paleta kolorów lakierów  Mini  :
Mini - Colours



 

Przejdź do strony głównej
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu